تندیس پلکسی شیشه ای و فلز

برخی از کار های ما را در پایین مشاهده می کنید.

تندیس پلکسی شیشه ­ای و فلز

شاید از خود بپرسید که تندیس پلکسی شیشه ای و فلز چگونه ساخته می‌شود و چه کاربردی دارد؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با این نوع تندیس آشنا کنیم.

انسان‌ها همیشه به دنبال به جای گذاشتن اثری از خود هستند تا نام و یاد آن‌ها همیشه زنده بماند.
ساخت تندیس و هدیه آن می‌تواند به زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره افراد و همچنین رویدادها کمک کند.
هر اثر هنری که تولید می‌شود از روح و باورهای هنرمند آن تاثیر می‌گیرد که ایده و طراحی تندیس‌ها نیز به همین صورت است.

بنابراین تندیس سازی می‌تواند تجلی بخش ذوق و قریحه هنری انسان باشد و حتی نیاز انسان برای ماندگاری دستاوردها، آثار و … را تامین کند.

تندیس چیست؟

تندیس (Statue) در واقع یک اثر سه بعدی است که در جشنواره‌ها و مراسم‌های علمی، هنری، ورزشی و … به افراد منتخب به منظور یادبود، تقدیر و تشکر اهدا می‌شود.

این سازه قابلیت تولید با متریال‌های گوناگون (شیشه، پلکسی، چوب، فلز، سنگ و …) را دارد که هر یک ویژگی‌های مختص به خود را دارا است.

کاربردهای تندیس

تندیس در موارد زیر کاربرد دارد:

  1. گاها تندیس لوگو یا تندیس تبلیغاتی ساخته می‌شود تا در جشن‌ها و سمینارها جهت معرفی برند و لوگوی سازمان مورد استفاده قرار بگیرد
  2. به منظور تجلیل و قدردانی از پرسنل نمونه، مشتریان وفادار و افراد منتخب می‌تواند بکار گرفته شود.
  3. تندیس چهره در فضاهای باز نظیر پارک‌ها، میادین بزرگ شهر و اماکن دیدنی بکار می‌رود.
  4. تندیس‌های خاصی برای جشنواره‌ها و همایش‌ها طراحی و ساخته می‌شود تا به افراد برتر مسابقات، رویدادها، المپیادها و … اعطا شود.

مزایای تندیس

از مزایای تندیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت انتقال پیام از سازنده به مخاطبان را دارد و می‌تواند با ذهن و روح مخاطب ارتباط برقرار کند.
  •  در مدت زمان کوتاهی می‌تواند بر ذهن افراد تاثیر بگذارد.
  • وزن کمی دارد از این رو می‌توان آن را به راحتی حمل کرد.
  • مستحکم است و ماندگاری بالایی دارد.
  • طرح دکوری زیبا و ظریفی است. 

سفارش تندیس پلکسی شیشه ای و فلز

برای سفارش تندیس شما باید ابتدا ضخامت و اندازه طرح مد نظرتان را تعیین کنید تا بتوان سفارش‌تان را اجرا کرد. لازم به ذکر است که مشاوران ما می‌توانند در انتخاب طرح، متریال متناسب و … شما را راهنمایی کنند تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

اگر ایده‌ای برای ساخت تندیس پلکسی شیشه‌ای و فلز خود در نظر ندارید کارشناسان ما می‌توانند طرح‌های زیبا و خلاقانه‌ای را با توجه به نیازتان پیشنهاد دهند.

در این صفحه می‌توانید نمونه کارهای پلکسی شیشه ای و فلز ما را مشاهده کنید.

آشنایی با شیوه طراحی و تولید تندیس پلکسی شیشه‌ای و فلز

اولین گام سفارش و آماده سازی تندیس پلکسی شیشه ای و فلز طراحی شکل اولیه آن است. طرح سازه باید با موضوع رویداد شما مرتبط باشد و همچنین می‌بایست نوشته‌ای مناسب بر روی آن حکاکی شود.

طراحی تندیس باید با دقت صورت بگیرد. از آنجایی که متریال‌های پلکسی و شیشه‌ای در هنگام ساخت انعطاف زیادی دارند، برای تولید تندیس‌هایی که ظرافت زیادی می‌طلبند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه و پلکسی حالتی ظاهری شفاف دارند و می‌توانند زیبایی طرح دکوری شما را دو چندان نمایند. در کنار بکارگیری این مواد می‌توان تندیس مورد نظر را به گونه‌ای طراحی کرد که بخش‌هایی از بدنه یا پایه آن از فلز استفاده شود.

این فلز می‌تواند استیل، برنج، آلومینیوم یا … باشد که صیقل خورده است. فلز صیقل خورده علاوه بر جلا و زیبایی از استحکام خوبی نیز برخوردار است.

پس از طراحی نوبت به ساخت تندیس می‌رسد. بیشترین متریال بکار رفته در تندیس ورقه‌های پلاستیکی فشرده شده هستند. این ورقه‌ها در ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند و می‌توان تندیس را بنا به درخواست مشتری در ضخامت دلخواه او تولید کرد.

پس از اینکه ورقه‌های پلکسی شیشه‌ای با ضخامت مورد نظر انتخاب شد، طرح درخواستی بر روی آن حکاکی می‌شود و سپس با دستگاه‌های برش لیزری برش داده می‌شود.   

پلکسی شیشه ای (پلکسی گلس) چیست؟

پلکسی گلس (با نام علمی پلی متیل متاکریلات) در واقع محصولی متشکل از پلیمر و پلاستیک است که به آن ترمو پلاستیک نیز گفته می‌­شود. به طور معمول پلکسی گلس به صورت ورقه‌­هایی در ابعاد گوناگون تولید می‌­شود و جنس خشک و مقاومی دارد که موجب می‌­شود تنها در اثر فشار یا ضربات شدید شکسته شوند. تکه‌­های شکسته شده این متریال برندگی ندارند و از این لحاظ ایمن هستند. علاوه بر این دارای ظاهری نیمه مات و وزنی سبک است. این موارد موجب شده ­است تا پلکسی گلاس برای تندیس کاربرد داشته باشد و به جای شیشه مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید تندیس پلکسی شیشه‌ای و فلز از رسانه هنر آریا

مجموعه رسانه هنر آریا بیش از ۳۰ سال در زمینه طراحی و ساخت انواع تندیس‌ها از جمله تندیس‌های پلکسی شیشه‌ای و فلز تجربه دارد و در این راستا از مواد مرغوب و باکیفیت و نیروهای خلاق و مجرب بهره می‌گیرد تا بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه نماید.

جهت اطلاع از قیمت انواع تندیس و سفارش آن‌ها می‌توانید از طریق شماره تماس ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.