امروزه بسیاری از شرکت های ساختمانی و صنعتی ازپروژه های خود و کارخانه هایشان ماکت میسازند.

اما واقعا چه نیازی به ماکت وجود دارد؟

در این یادداشت سعی شده است تا دلایل نیاز به ماکت را عنوان کنیم.

در ابتدا به تعریف ماکت نیاز داریم : ماکت،بازسازی پدیده های ساخت انسان یا پدیده های طبیعی هستند که در ابعاد کوچکتر یا بزرگتر از نمونه واقعی ساخته میشوند.

خب،حال بپردازیم به اهداف ساخت ماکت و اینکه در کجاها نیاز میشود.

ماکت ها با اهداف متنوعی ساخته میشود. همچون:تبلیغاتی،ارائه رزومه،برندسازی،نمایش فیزیکی پروژه های ساخته نشده یا درحال ساخت به منظورتصور و درک بهترمخاطبان،نشان دادن نمای کلی پروژه هادر یک نگاه،نمایش محصولات ویژه و خاص در نمایشگاه ها به منظور جلب توجه و برجسته کردن محصولات جدید خود و… میتوان از ماکت استفاده کرد.

اما اصلی ترین دلیل استفاده از ماکت این میباشد که درزمان طراحی یک ایده، به منظورتسهیل درک و فهم صحیح از ارائه کار به مخاطبان خود میتوان از ماکت استفاده کرد

زیرا همواره دیدن بهتر از شنیدن است.

ماکت ها فقط سایز کوچک شده پدیده ها نیستند،ماکت ها میتوانند بزرگترازحالت واقعی سوژه باشند. مثل ساخت ماکت شکلات به اندازه 50 برابر از حالت واقعی آن،به جهت نشان دادن محصول خود در غرفه های نمایشگاهی. این کار برای جلب توجه مشتری ها و

بازدید کنندگان به جهت افزایش فروش می باشد (تکنیک تبلیغاتی جلب توجه.)

همچنین شرکت های ساختمانی به منظور نشان دادن رزومه کاری خود در دفاتر شرکت موزه ای  را ایجاد می کنند و ماکت پروژه های خود را در آن قرار میدهند تا دیگر

مشتری های خود را به محل احداث شده پروژه های قبلی برای تماشای نمونه کارهای خود  جابجا نکنند. در واقع با این کار شکل بازاریابی از حالت املاکی خارج خواهد شد.

یکی دیگر از نیازهای داشتن به ماکت،در نمایشگاه ها احساس میشود. از آنجایی که ماکت سبک و قابل حمل می باشد شرکت ها در غرفه های خود به نمایش نمونه کارها و

پروژه های خود در سایزهای کوچک و قابل حمل می پردازند و مشتریان میتوانند توانمندی های آن شرکت را نظاره گر باشند. در واقع با این امر شرکت ها رزومه کاری خود را با بهترین حالت ممکن بر روی یک میز کوچک به نمایش در می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *